Drukuj

Studenckie Koło Przewodników Turystycznych w Gdańsku
zaprasza na:
L Nocne Marsze na Orientację "Manewry SKPT"
16/17 marca 2024

Spis treści

    1. Organizator Imprezy
    2. Na co zwrócić uwagę podczas przeglądania tego komunikatu?
    3. Termin i miejsce Imprezy
    4. Kategorie startowe
    5. Mapy
    6. Zgłoszenia przez Internet
    7. Zgłoszenia w dniu Imprezy
    8. Zniżki
    9. Zwroty Wpisowego
    10. Wyposażenie uczestników
    11. Świadczenia startowe
    12. Nagrody
    13. Ognisko
    14. Postanowienia końcowe
    15. Zespół organizacyjny

Wstęp

L Nocne Marsze na Orientację "Manewry SKPT" są turystyczną imprezą na orientację (InO), w której uczestnicy mają za zadanie potwierdzić w określonym limicie czasu swoją obecność przy ustawionych w terenie punktach kontrolnych. Na danej trasie zwycięża zespół, który za pokonanie trasy uzyskał najmniejszą liczbę punktów karnych. Uczestników obowiązuje zmodyfikowany regulamin turystycznych imprez na orientację PTTK.

Tegoroczna edycja odbędzie się pod czujnym okiem Herculesa Poirot. "... niełatwo jest coś ukryć przed Herkulesem Poirotem. On ma talent wykrywania wszystkiego."

1. Organizator Imprezy

Organizator:

Studenckie Koło Przewodników Turystycznych w Gdańsku, działające przy Oddziale Studenckim PTTK. Adres: ul. Siedlicka 4, 80-222 Gdańsk
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
www.skpt.gdansk.pl

2. Na co zwrócić uwagę podczas przeglądania tego komunikatu?

3. Termin i miejsce Imprezy

Impreza odbędzie się w nocy z 16 na 17 marca 2024 roku.

Lokalizacja Bazy Imprezy wraz z mapką dojazdową zostanie podana w przededniu Imprezy (piątek) około godziny 18:00, w Internecie na stronie https://marsze.skpt.gdansk.pl/manewry/2024. Starty i mety wszystkich tras marszu będą w tym samym miejscu. Dojazd na miejsce Imprezy transportem własnym lub publicznym.

Dojazd na start imprezy będzie możliwy komunikacją publiczną. Z okolic startu/mety będzie także możliwy powrót transportem publicznym w godzinach porannych. Osoby dojeżdżające z dalszych terenów Polski powinny wybrać połączenie umożliwiające dojazd do Gdańska Głównego oraz Gdańska Wrzeszcza najpóźniej na godzinę 17:00.

Dla osób dojeżdżających transportem własnym, baza będzie zlokalizowana do 50 minut jazdy samochodem z Gdańska (liczone według nawigacji, przy braku utrudnień i spowolnień na trasie).

Orientacyjny program imprezy:
ok. 16:00 - otwarcie bazy,
17:00 - rozpoczęcie pracy biura imprezy,
18:00 -  przywitanie uczestników wraz z oficjalnym rozpoczęciem,
18:20 - godzina "0" start pierwszych zespołów,
ok. 6:30 - zamknięcie mety,
ok. 6:50 - oficjalne zakończenie wraz z losowaniem nagród.

4. Kategorie startowe

Uczestnicy Imprezy zgłaszają się i startują w zespołach jedno, dwu lub ewentualnie trzyosobowych. Wyjątek stanowi trasa Trudna, na której można startować w zespołach maksymalnie pięcioosobowych. Przynajmniej jedna osoba w zespole musi być pełnoletnia. Minuty startowe zespołów są przydzielane w drodze losowania i ogłaszane przed imprezą.

4.1. Bardzo Trudna "BT" "Rendez-vous ze śmiercią", ok. 19 km

Trasa dla osób zaawansowanych w orienteringu, które przynajmniej kilka razy startowały już w podobnych imprezach i dobrze orientują się w leśnym terenie nocą. Punkty kontrolne są zlokalizowane w trudno dostępnych miejscach terenu, często towarzyszą im punkty stowarzyszone. Treść mapy może być niepełna, usunięte mogą być elementy ułatwiające określenie położenia. Trasa będzie zaliczana do Pucharu Pomorza Gdańskiego w Długodystansowych InO w kategorii BT.

Limit liczby zespołów: 35.
Limit liczby uczestników w zespole: 3.

Budowniczy: Paweł Ćwidak

4.2. Bardzo Trudna Krótka "BTK" "Tylko winny się tłumaczy", ok. 15 km

Trasa dla osób zaawansowanych w orienteringu, które przynajmniej kilka razy startowały już w podobnych imprezach i dobrze orientują się w leśnym terenie nocą. Punkty kontrolne są zlokalizowane w trudno dostępnych miejscach terenu, często towarzyszą im punkty stowarzyszone. Treść mapy może być niepełna, usunięte mogą być elementy ułatwiające określenie położenia. Ze względu na długość trasa powinna być nieco łatwiejsza od tradycyjnej Bardzo Trudnej.

Limit liczby zespołów: 50.
Limit liczby uczestników w zespole: 3.
Budowniczy: Paweł Ćwidak

4.3. 2 x Przygodowa "Przyg1" "Morderstwo na urodzinach" oraz "Przyg2" "Morderstwo w WARSie", ok. 12 km

Trasy dla amatorów przygód, o pewnym doświadczeniu w posługiwaniu się mapą i kompasem, lubiących dreszczyk emocji wywołany odkrywaniu nieznanego. Samą nawigację można porównać do tras Trudnych. Fabuła nawiązująca do tematu imprezy; zdobywaniu punktów kontrolnych mogą towarzyszyć zadania logiczne, topograficzne lub zręcznościowe. Punkty kontrolne to miejsca ciekawe topograficznie i przyrodniczo oraz związane z historią regionu. Na obu trasach możliwy jest start w zespołach maksymalnie 5-osobowych.

Limit liczby zespołów dla każdej z tras: 25.
Limit liczby uczestników w zespole: 5.
Budownicze: Magdalena Ratkowska, Dorota Grześkowiak

4.4. Trudna "T" "Przyjdź i zgiń", ok. 17 km

Trasy trudne przeznaczone są dla osób o niedużym doświadczeniu w nocnych InO oraz pracy z mapą i kompasem. Zapraszamy na nie również uczestników naszych kursów przewodnickich. Większość punktów to lampiony rozstawione w dość łatwych do zlokalizowania miejscach, ale wymagających krótkiego marszu na azymut lub czujności w odczytywaniu ukształtowania terenu w ich najbliższym sąsiedztwie. Przy punktach kontrolnych mogą być ustawione punkty stowarzyszone. Na trasie można startować w zespołach maksymalnie 3-osobowych. Trasa będzie zaliczana do Pucharu Pomorza Gdańskiego Długodystansowych InO w kategorii T.

Limit liczby zespołów: 45
Limit liczby uczestników w zespole: 3.
Budowniczy: Maciej Bieńkowski, Sergiusz Goliński i Karol Łubniewski

4.5. Trudna Krótka "TK" "Tragedia w trzech aktach", ok. 14 km

Trasy trudne przeznaczone są dla osób o niedużym doświadczeniu w nocnych InO oraz pracy z mapą i kompasem. Zapraszamy na nie również uczestników naszych kursów przewodnickich. Większość punktów to lampiony rozstawione w dość łatwych do zlokalizowania miejscach, ale wymagających krótkiego marszu na azymut lub czujności w odczytywaniu ukształtowania terenu w ich najbliższym sąsiedztwie. Przy punktach kontrolnych mogą być ustawione punkty stowarzyszone. Na trasie można startować w zespołach maksymalnie 5-osobowych.

Limit liczby zespołów: 50
Limit liczby uczestników w zespole: 5.

Budowniczy: Sergiusz Goliński, Maciej Bieńkowski i Karol Łubniewski

4.6. Mało Trudna "MT" "Podróż w nieznane", ok. 12 km

Trasa idealna dla osób początkujących w nocnych InO, nie czujących się jeszcze na siłach poruszać się w nocy po rzeźbie terenu, a chcących miło spędzić czas w lesie np. na rodzinnym spacerze z nutką sportowej rywalizacji. W związku z tym większość punktów to lampiony rozstawione w łatwych do zlokalizowania skrzyżowaniach dróg, ścieżek i przecinek leśnych. Mogą się też pojawić punkty stowarzyszone. Na trasie można startować w zespołach maksymalnie 5-osobowych.

Limit liczby zespołów: 50
Limit liczby uczestników w zespole: 5.

Budowniczy: Karol Łubniewski, Maciej Bieńkowski i Sergiusz Goliński

Organizator nie zmieni podanych limitów na trasach na rzecz innych tras w trakcie trwania zapisów.

5. Mapy

Mapy czarno-białe w skali 1:20 000 z aktualnymi poziomicami (wygenerowanymi z danych LIDAR) oraz drogami i resztą treści z mapy topograficznej 1:25 000 z lat 70-tych XX wieku. Kreski spadu występujące miejscowo.

Organizator zastrzega sobie prawo usuwania części treści map, przy zachowaniu pełnej informacji o ukształtowaniu terenu dla tras o wysokim poziomie trudności.

6. Zgłoszenia przez internet

UWAGA! W tej edycji realizujemy 3-etapowy system zapisów.

Aby wziąć udział w Imprezie należy zgłosić swój zespół drogą internetową, albo w Bazie w dniu Imprezy.

Pierwszy etap polega na założeniu na stronie https://www.marsze.skpt.gdansk.pl/rejestracja konta. Konto będzie pozwalało na założenie drużyny w tej i kolejnych edycjach NMnO SKPT.

W drugim etapie należy założyć drużynę na stronie https://marsze.skpt.gdansk.pl/moja-druzyna.

Trzecim etapem są same zapisy na trasy, które będą możliwe od środy 14 lutego godziny 20:00 do wtorku 12 marca do godziny 20:00 lub do wyczerpania limitów miejsc na poszczególnych trasach. Zapisy również trzeba dokonać poprzez stronę http://marsze.skpt.gdansk.pl/manewry/2024 po uprzednim zalogowaniu się na swoje konto. Trzeba będzie wejść w zakładkę zapisy, a następnie wybrać trasę preferowaną, można również zaznaczyć trasę rezerwową, jeśli preferowana nie będzie dostępna.

Wysokość opłaty wpisowej wynosi 60 PLN. Osoby zapisujące się wcześniej przez Internet opłatę powinny przesłać przelewem (na konto podane przez Organizatora) w przeciągu trzech dni od znalezienia się na liście. Wyjątkiem są osoby zgłaszające się 11-12 marca, które obowiązuje termin zaksięgowania wpłaty do 13 marca.  Dane konta oraz identyfikator drużyny (numer ID), niezbędne do dokonania przelewu, zostaną przesłane drogą mailową po udanej rejestracji. Zgłoszenie będzie ważne w momencie zaksięgowania wpłaty na koncie. Można płacić za kilka osób jednocześnie.

Każdy zespół ma trzy dni robocze na dokonanie wpłaty, po ich upływie zostanie skreślony z listy startujących. 13 marca 2024 r. to ostatni dzień, w którym wpłaty będą jeszcze księgowane. Co oznacza że, płatność przelewem powinna być dokonana najpóźniej 12 marca lub rankiem 13 marca.

Dla dzieci poniżej 14 roku życia start jest bezpłatny (przy każdym członku zespołu poniżej 14 roku życia należy zaznaczyć odpowiednie pole w formularzu zgłoszeniowym).

Istnieje możliwość zapisania się na listę rezerwową w przypadku, gdy miejsca na wybranej przez Was trasie się już skończyły. Kiedy któryś z zapisanych wcześniej zespołów zrezygnuje, to o tym, kto zajmie jego miejsce, zadecyduje czas wysłania zgłoszenia. Dodatkowo będzie możliwość wyboru w formularzu zgłoszeniowym trasy preferowanej, jeśli zapisaliście się na jakąś trasę tylko dlatego, że na Waszej preferowanej trasie skończyły się miejsca. Wybór takiej trasy preferowanej będzie równoznaczny z zapisem na listę rezerwową (przy czym w razie niezwolnienia się miejsca jest gwarancja występu na trasie wybranej z konieczności).

W przypadku zgłoszeń ewidentnie zdublowanych (niezależnie od przyczyn) usuwamy bez ostrzeżenia nowsze zgłoszenia. Przez „ten sam zespół” rozumiemy zespół złożony z tych samych osób, zapisany z tego samego adresu IP i mający tę samą nazwę.

W chwili zakończenia zapisów przez Internet listy rezerwowe zostają usunięte. Miejsca zwolnione po tym terminie są dostępne do wykorzystania wyłącznie dla zapisów w Bazie Imprezy.

Zapisy na listy rezerwowe będą możliwe wyłącznie przez formularz na stronie internetowej. Prosimy o niewysyłanie zgłoszeń drogą mailową, gdyż nie będą one rozpatrywane.

RODO- Administratorem danych jest Oddział Studencki PTTK w Gdańsku. Siedlicka 4, p. 313, 80-222 Gdańsk. Osobą odpowiedzialną za administracje jest Tomasz Bieliński. email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..

7. Zgłoszenia w dniu Imprezy

Zapisy w dniu Imprezy będą prowadzone w Bazie Imprezy, jednak liczba wolnych miejsc będzie ograniczona liczbą wydrukowanych map.

Opłata dla osób zapisujących się w dniu Imprezy wynosi 80 PLN. Opłata wpisowa będzie pobierana w momencie zgłoszenia. Osoby zapisujące się w dniu Imprezy będą miały przydzielone późniejsze minuty startowe. Wszelkie zniżki zostają zachowane. Wpłata potwierdzona zostanie odpowiednim pokwitowaniem, które należy okazać przy starcie, przed wydaniem map i karty startowej.

Wzrost wpisowego wynika z ryzyka jakie ponosimy przygotowując z góry określoną dodatkową pulę świadczeń (m.in. wafelki, naklejki, mapy i karty).

Zachęcamy do wcześniejszego zgłoszenia się i opłaty wpisowego – miejsca na trasach mogą skończyć się przed przewidywanym zakończeniem zapisów przez Internet.

8. Zniżki

9. Zwroty wpisowego

10. Wyposażenie uczestników

Zestaw niezbędny dla każdego uczestnika:

11. Świadczenia startowe

12. Nagrody

Podczas tegorocznej edycji planowane jest oficjalne zakończenie z wręczeniem pamiątkowych dyplomów dla najlepszych zespołów oraz losowaniem nagród spośród obecnych uczestników. Zakończenie jest planowane na niedzielę rano.

13. Ognisko

W punkcie kontrolnym wspólnym dla wybranych tras znajduje się ognisko czynne w godzinach podanych na mapie. Zespół ma prawo skorzystać z maksymalnie 45-minutowego "stopczasu" podczas pobytu na ognisku. W przypadku silnego wiatru ognisko będzie musiało być odwołane.

14. Postanowienia końcowe

Osoby niepełnoletnie w wieku 14-17 lat startują i uczestniczą w Imprezie tylko pod opieką osób powyżej 18 roku życia i muszą przed startem okazać oświadczenie podpisane przez obojga opiekunów prawnych.

Osoby niepełnoletnie mające nieukończone 14 lat startują i uczestniczą w Imprezie tylko pod opieką swojego opiekuna prawnego.

Organizatorzy, w związku z turystycznym charakterem marszu na orientację, nie są zobligowani do zapewnienia uczestnikom profesjonalnej opieki medycznej. Zalecamy wzięcie niezbędnych Wam w pieszej wędrówce medykamentów oraz telefonów komórkowych w razie konieczności wezwania pomocy.

W związku z powyższym, ewentualne ubezpieczenie od nieszczęśliwych wypadków każdy uczestnik zapewnia sobie we własnym zakresie.

Za szkody wyrządzone wobec uczestników Imprezy przez osoby trzecie jak i odwrotnie Organizator nie odpowiada.

Uwagi i odwołania rozstrzyga Organizator Imprezy.

Nieznajomość Regulaminu nie zwalnia z jego przestrzegania.

Ostateczna interpretacja Regulaminu należy do Organizatorów. W sprawach spornych decyzja Organizatorów jest decyzją ostateczną.

Nad przestrzeganiem Regulaminu czuwają na terenie Imprezy Sędziowie wyposażeni w odpowiednie identyfikatory. Sędzia w razie stwierdzenia łamania Regulaminu może udzielić ostrzeżenia lub zdyskwalifikować dany zespół.

15. Zespół organizacyjny

    Kierownik Imprezy – Paweł Ćwidak
    Kierownik bazy - 
    Wsparcie IT – Tomasz Bieliński
    Grafiki: Ida Cylwik
    Ekipa budująca trasy - Dorota Grześkowiak, Magdalena Ratkowska, Maciej Bieńkowski, Sergiusz Goliński, Karol Łubniewski, Paweł Ćwidak

    Przy pracach organizacyjnych uczestniczy także grono członków i sympatyków SKPT.