Drukuj

Studenckie Koło Przewodników Turystycznych w Gdańsku
zaprasza na:
XLIII Nocne Marsze na Orientację "Darżlub"
1/2 grudnia 2018

Spis treści

    1. Organizator Imprezy
    2. Na co zwrócić uwagę podczas przeglądania tego komunikatu?
    3. Termin i miejsce Imprezy
    4. Kategorie startowe
    5. Mapy
    6. Zgłoszenia przez Internet
    7. Zgłoszenia w dniu Imprezy
    8. Zniżki
    9. Zwroty Wpisowego
    10. Wyposażenie uczestników
    11. Świadczenia startowe
    12. Nagrody
    13. Ognisko
    14. Wycieczka 08.12.2018 r.
    15. Postanowienia końcowe
    16. Zespół organizacyjny

Wstęp

XLIII Nocne Marsze na Orientację "Darżlub" są turystyczną imprezą na orientację (InO), w której uczestnicy mają za zadanie potwierdzić w określonym limicie czasu swoją obecność przy ustawionych w terenie punktach kontrolnych. Na danej trasie zwycięża zespół, który za pokonanie trasy uzyskał najmniejszą liczbę punktów karnych. Uczestników obowiązuje zmodyfikowany regulamin turystycznych imprez na orientację PTTK.

Tematem tegorocznego Darżluba jest postać Krecika! Tych którzy odważą się wyruszyć na odkrywanie nieznanego świata wraz z Krecikiem i jego przygodami zapraszamy do zapoznania się z Komunikatem Startowym i Regulaminem.

Nowości:


1. Organizator Imprezy

Organizator:

Studenckie Koło Przewodników Turystycznych w Gdańsku, działające przy Oddziale Studenckim PTTK. Adres: ul. Siedlicka 4, 80-222 Gdańsk
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
www.skpt.gdansk.pl

2. Na co zwrócić uwagę podczas przeglądania tego komunikatu?

3. Termin i miejsce Imprezy

Impreza odbędzie się w nocy z 1 na 2 grudnia 2018 roku.

Lokalizacja Bazy Imprezy wraz z mapką dojazdową zostanie podana w przededniu Imprezy około godziny 18:00, w Internecie na stronie https://marsze.skpt.gdansk.pl/darzlub/2018. Starty i mety wszystkich tras marszu będą w Bazie Imprezy. Dojazd na miejsce Imprezy transportem własnym lub publicznym.

4. Kategorie startowe

Uczestnicy Imprezy zgłaszają się i startują w zespołach jedno, dwu lub ewentualnie trzyosobowych. Wyjątek stanowi trasa Mało Trudna, Trudna Krótka i Przygodowa, na której można startować w zespołach maksymalnie pięcioosobowych. Przynajmniej jedna osoba w zespole musi być pełnoletnia. Minuty startowe zespołów są przydzielane w drodze losowania i ogłaszane przed imprezą.

4.1. Ekstremalna "E" - Krtek a žvýkačka, ok. 25 km (Trasa zaliczana do Pucharu DInO w kategorii E.)

Stworzona z myślą o ekspertach orienteringu, którzy wybierając tę trasę wiedzą, na co się decydują. Trasa jest najdłuższa, ma największe przewyższenia oraz najtrudniej dostępne punkty terenowe. Dodatkowo w zestawie: podstępne punkty stowarzyszone rozstawione na każdym kroku, chaszczowanie, jarowanie, bagna lub śnieg (w zależności od warunków pogodowych). Ta trasa nie wybacza błędów...

Limit liczby zespołów: 20.
Budowniczy: Paweł Ćwidak

4.2. Bardzo Trudna "BT" - Kretowisko, ok. 19 km (Trasa zaliczana do Pucharu DInO w kategorii BT)

Trasa dla osób zaawansowanych w orienteringu, które przynajmniej kilka razy startowały już w podobnych imprezach i dobrze orientują się w leśnym terenie nocą. Punkty kontrolne są zlokalizowane w trudno dostępnych miejscach terenu, często towarzyszą im punkty stowarzyszone. Treść mapy może być niepełna, usunięte mogą być elementy ułatwiające określenie położenia.

Limit liczby zespołów: 30.
Budowniczy: Paweł Ćwidak

4.3. Zaawansowana "Z" - Čerstvý kopeček a potopa, ok. 14 km

Przeznaczona dla wytrawnych nawigatorów, którzy są w stanie połączyć precyzję z równym tempem marszowym. Na trasie jest kilkanaście punktów kontrolnych, trudno dostępnych, z wieloma punktami stowarzyszonymi. Treść mapy może być niepełna, usunięte mogą być elementy ułatwiające określenie położenia.

Limit liczby zespołów: 65.
Budowniczy: Daniel Łazarek

4.4. Trudna "T" Krtek a tranzistor, ok. 17 km (zaliczana jest do pucharu DInO w kategorii T)

Trasy trudne przeznaczone są dla osób o niedużym doświadczeniu w nocnych InO oraz pracy z mapą i kompasem. Zapraszamy na nie również uczestników naszych kursów przewodnickich. Większosć punktów to lampiony rozstawione w dość łatwych do zlokalizowania miejscach, ale wymagających krótkiego marszu na azymut lub czujności w odczytywaniu ukształtowania terenu w ich najbliższym sąsiedztwie. Przy punktach kontrolnych mogą być ustawione punkty stowarzyszone.

Limit liczby zespołów: 60.
Budowniczy: Paweł Ćwidak

4.5. Przygodowa "Przyg" x2 - Kto pod kim dołki kopie oraz Ciemno jak w kopcu kreta, obie trasy po ok. 17 km

Trasa dla amatorów przygód, o pewnym doświadczeniu w posługiwaniu się mapą i kompasem, lubiących dreszczyk emocji wywołany odkrywaniu nieznanego. Samą nawigację można porównać do tras Trudnych. Fabuła nawiązująca do tematu imprezy; zdobywaniu punktów kontrolnych mogą towarzyszyć zadania logiczne, topograficzne lub zręcznościowe. Punkty kontrolne to miejsca ciekawe topograficznie i przyrodniczo oraz związane z historią regionu.

Limit liczby zespołów: 2x30.
Budowniczy: Joanna Cichowska, Martyna Zapolnik

4.6. Trudna Krótka "TK" Pozor vlak!, ok. 15 km

Trasy trudne przeznaczone są dla osób o niedużym doświadczeniu w nocnych InO oraz pracy z mapą i kompasem. Zapraszamy na nie również uczestników naszych kursów przewodnickich. Większość punktów to lampiony rozstawione w dość łatwych do zlokalizowania miejscach, ale wymagających krótkiego marszu na azymut lub czujności w odczytywaniu ukształtowania terenu w ich najbliższym sąsiedztwie. Przy punktach kontrolnych mogą być ustawione punkty stowarzyszone. Na trasie można startować w zespołach maksymalnie 5-osobowych.

Limit liczby zespołów: 60
Budowniczy: Karol Sęk

4.7. Mało Trudna "MT" - Krtek a raketa, ok. 14 km

Trasa idealna dla osób początkujących w nocnych InO, nie czujących się jeszcze na siłach poruszać się w nocy po rzeźbie terenu, a chcących miło spędzić czas w lesie np. na rodzinnym spacerze z nutką sportowej rywalizacji. W związku z tym większość punktów to lampiony rozstawione w łatwych do zlokalizowania skrzyżowaniach dróg, ścieżek i przecinek leśnych. Mogą się też pojawić punkty stowarzyszone. Na trasie można startować w zespołach maksymalnie 5-osobowych.

Limit liczby zespołów: 60
Budowniczy: Paweł Ćwidak

Organizator nie zmieni podanych limitów na trasach na rzecz innych tras w trakcie trwania zapisów.

Start na trasach Ekstremalnej, Bardzo Trudnej oraz Trudnej będzie zaliczany do klasyfikacji Pucharu w Długodystansowych Marszach na Orientację

5. Mapy

Skala 1:25000, czarno-białe, aktualność lata 70-te XX-go wieku.

Organizator zastrzega sobie prawo lekkich modyfikacji mapy dla tras o wysokim poziomie trudności.

Na trasach Ekstremalnej oraz Bardzo Trudnej możliwe jest wykorzystanie fragmentów mapy historycznej z przełomu XIX i XX wieku (nie więcej niż 1/4 punktów kontrolnych na danej trasie).

6. Zgłoszenia przez internet

UWAGA! W tej edycji wprowadzamy nowy 3-etapowy system zapisów.

Aby wziąć udział w Imprezie należy zgłosić swój zespół drogą internetową, albo w Bazie w dniu Imprezy.

Pierwszy etap polega na założeniu na stronie https://www.marsze.skpt.gdansk.pl/rejestracja konta. Konto będzie pozwalało na założenie drużyny w tej i kolejnych edycjach NMnO SKPT.

W drugim etapie należy założyć drużynę na stronie https://marsze.skpt.gdansk.pl/moja-druzyna.


Trzecim etapem są same zapisy na trasy, które będą możliwe od 16 listopada od godziny 20.00 do 25 listopada do godziny 23:59 lub do wyczerpania limitów miejsc na poszczególnych trasach. Zapisy również trzeba dokonać poprzez stronę http://marsze.skpt.gdansk.pl/darzlub/2019 po uprzednim zalogowaniu się na swoje konto. Trzeba będzie wejść w zakładkę zapisy, a następnie wybrać trasę preferowaną, można również zaznaczyć trasę rezerwową, jeśli preferowana nie będzie dostępna.

Wysokość opłaty wpisowej wynosi 40 PLN. Osoby zapisujące się wcześniej przez Internet opłatę powinny przesłać przelewem (na konto podane przez Organizatora) w przeciągu trzech dni od znalezienia się na liście. Dane konta oraz identyfikator drużyny (numer ID), niezbędne do dokonania przelewu, zostaną przesłane drogą mailową po udanej rejestracji. Zgłoszenie będzie ważne w momencie zaksięgowania wpłaty na koncie. Można płacić za kilka osób jednocześnie.

Każdy zespół ma trzy dni robocze na dokonanie wpłaty, po ich upływie zostanie skreślony z listy startujących. 28 listopada 2018 r. to ostatni dzień, w którym wpłaty będą jeszcze księgowane. Co oznacza że, płatność przelewem powinna być dokonana 27 lub 28 listopada w godzinach porannych.

Dla dzieci poniżej 14 roku życia start jest bezpłatny (przy każdym członku zespołu poniżej 14 roku życia należy zaznaczyć odpowiednie pole w formularzu zgłoszeniowym).

Istnieje możliwość zapisania się na listę rezerwową w przypadku, gdy miejsca na wybranej przez Was trasie się już skończyły. Kiedy któryś z zapisanych wcześniej zespołów zrezygnuje, to o tym, kto zajmie jego miejsce, zadecyduje czas wysłania zgłoszenia. Dodatkowo będzie możliwość wyboru w formularzu zgłoszeniowym trasy preferowanej, jeśli zapisaliście się na jakąś trasę tylko dlatego, że na Waszej preferowanej trasie skończyły się miejsca. Wybór takiej trasy preferowanej będzie równoznaczny z zapisem na listę rezerwową (przy czym w razie niezwolnienia się miejsca jest gwarancja występu na trasie wybranej z konieczności).

W przypadku zgłoszeń ewidentnie zdublowanych (niezależnie od przyczyn) usuwamy bez ostrzeżenia nowsze zgłoszenia. Przez „ten sam zespół” rozumiemy zespół złożony z tych samych osób, zapisany z tego samego adresu IP i mający tę samą nazwę.

W chwili zakończenia zapisów przez Internet listy rezerwowe zostają usunięte. Miejsca zwolnione po tym terminie są dostępne do wykorzystania wyłącznie dla zapisów w Bazie Imprezy.

Zapisy na listy rezerwowe będą możliwe wyłącznie przez formularz na stronie internetowej. Prosimy o niewysyłanie zgłoszeń drogą mailową, gdyż nie będą one rozpatrywane.

RODO- Administratorem danych jest Oddział Studencki PTTK w Gdańsku. Siedlicka 4, p. 313, 80-222 Gdańsk. Osobą odpowiedzialną za administracje jest Tomasz Bieliński. email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..

7. Zgłoszenia w dniu Imprezy

Zapisy w dniu Imprezy będą prowadzone w Bazie Imprezy.

Opłata dla osób zapisujących się w dniu Imprezy wynosi 50 PLN. Opłata wpisowa będzie pobierana w momencie zgłoszenia. Osoby zapisujące się w dniu Imprezy będą miały przydzielone późniejsze minuty startowe. Wszelkie zniżki zostają zachowane. Wpłata potwierdzona zostanie odpowiednim pokwitowaniem, które należy okazać przy starcie, przed wydaniem map i karty startowej.

Wzrost wpisowego wynika z ryzyka jakie ponosimy przygotowując z góry określoną dodatkową pulę świadczeń (m.in. ciepły posiłek, wafelki, naklejki, mapy i karty).

Zachęcamy do wcześniejszego zgłoszenia się i opłaty wpisowego – miejsca na trasach mogą skończyć się przed przewidywanym zakończeniem zapisów przez Internet.

Zapisy na trasę turystyczną w dniu imprezy będą możliwe na miejscu startu trasy turystycznej, do wyczerpania limitu miejsc lub zapasu map i kart startowych. Miejsce startu trasy turystycznej zostanie podane w dniu imprezy wraz z komunikatem o lokalizacji bazy imprezy (która jest metą trasy turystycznej). Osoby, które będą chciały zapisać się na trasę turystyczną prosi się o przybycie na miejsce 20 minut przed godziną startu, gdyż po wypuszczeniu wszystkich zespołów ekipa organizacyjna opuści miejsce startu.

8. Zniżki

9. Zwroty wpisowego

10. Wyposażenie uczestników

Zestaw niezbędny dla każdego uczestnika:

11. Świadczenia startowe

12. Nagrody

13. Ognisko

W punkcie kontrolnym wspólnym dla wybranych tras znajduje się ognisko czynne w godzinach podanych w momencie startu. Zespół ma prawo skorzystać z maksymalnie godzinnego "stopczasu" podczas pobytu na ognisku. Wyjątkiem jest trasa Turystyczna na której będą dwa ogniska ze “stopczasem” po 45 minut na każde ognisko. Na ten czas zespół zobowiązany jest do oddania wszystkich map i karty startowej Organizatorom. Korzystanie ze "stopczasu" nie jest obowiązkowe.

14. Wycieczka 08.12.2018 r.

Już teraz zapraszamy wszystkich chętnych na wycieczkę po terenie XLIII NMnO "Darżlub", która odbędzie się 08.12.2018 r. Celem wycieczki będzie przede wszystkim zebranie wszystkich lampionów po Imprezie żeby pozostawić las w takim stanie w jakim go zastaliśmy. Będzie to także idealna okazja aby sprawdzić gdzie znajdowały się najbardziej chytrze ukryte punkty oraz poczuć Darżlubowy klimat raz jeszcze.

15. Postanowienia końcowe

Na terenie Bazy obowiązuje bezwzględny zakaz spożywania alkoholu.

Osoby niepełnoletnie w wieku 14-17 lat startują i uczestniczą w Imprezie tylko pod opieką osób powyżej 18 roku życia i muszą przed startem okazać oświadczenie podpisane przez obojga opiekunów prawnych.

Osoby niepełnoletnie mające nieukończone 14 lat startują i uczestniczą w Imprezie tylko pod opieką swojego opiekuna prawnego.

Organizatorzy, w związku z turystycznym charakterem marszu na orientację, nie są zobligowani do zapewnienia uczestnikom profesjonalnej opieki medycznej. Zalecamy wzięcie niezbędnych Wam w pieszej wędrówce medykamentów oraz telefonów komórkowych w razie konieczności wezwania pomocy.

W związku z powyższym, ewentualne ubezpieczenie od nieszczęśliwych wypadków każdy uczestnik zapewnia sobie we własnym zakresie.

Za szkody wyrządzone wobec uczestników Imprezy przez osoby trzecie jak i odwrotnie Organizator nie odpowiada.

Uwagi i odwołania rozstrzyga Organizator Imprezy.

Nieznajomość Regulaminu nie zwalnia z jego przestrzegania.

Ostateczna interpretacja Regulaminu należy do Organizatorów. W sprawach spornych decyzja Organizatorów jest decyzją ostateczną.

Nad przestrzeganiem Regulaminu czuwają na terenie Imprezy Sędziowie wyposażeni w odpowiednie identyfikatory. Sędzia w razie stwierdzenia łamania Regulaminu może udzielić ostrzeżenia lub zdyskwalifikować dany zespół.

16. Zespół organizacyjny

    Kierownik Główny Imprezy – Bartek Pszczoliński
    Kierownik Bazy – Ireneusz Myszka
    Kierownik Tras – Paweł Ćwidak
    Kierownik Wsparcia IT – Tomasz Bieliński
    Kierownik Sponsoringu - Magdalena Chmara
    Grafika -
    Budowniczowie Tras - Joanna Cichowska, Martyna Zapolnik, Daniel Łazarek, Karol Sęk oraz Paweł Ćwidak
    Przy pracach organizacyjnych uczestniczy bardzo liczne grono członków i sympatyków SKPT.